
stirile imobiliare
Evenimentul a marcat prima dată când mașinile Tesla fără șoferi umani au transportat pasageri plătitori, o afacere pe care Elon Musk o consideră crucială pentru viitorul financiar al producătorului de mașini electrice.
El a numit acest moment „culminarea unui deceniu de muncă asiduă” într-o postare pe platforma sa de socializare X și a menționat că „echipele de dezvoltare a cipurilor și software-ului AI au fost create de la zero în cadrul Tesla”.
Mașinile Tesla au fost văzute duminică dimineața într-un cartier numit South Congress, fără nimeni pe scaunul șoferului, dar cu o persoană pe scaunul pasagerului. Producătorul auto a planificat un mic test cu aproximativ 10 vehicule și pasageri pe scaunul din față care să acționeze ca „monitori de siguranță”, deși nu a fost clar cât control aveau aceștia asupra vehiculelor, potrivit Reuters.
În ultimele zile, producătorul auto a trimis invitații unui grup select de influenceri pentru un test robotaxi atent monitorizat într-o zonă limitată. Călătoriile sunt oferite la un tarif fix de 4.20 dolari, a spus Musk pe X.
Ce spun analiștii?
Dacă Tesla reușește cu această mică implementare, ea se confruntă în continuare cu provocări majore în îndeplinirea promisiunilor lui Musk de a se extinde rapid în Austin și în alte orașe, spun experții din industrie.
Ar putea dura ani sau decenii până când Tesla și rivalii săi din domeniul conducerii autonome, precum Alphabet (GOOGL.O), deschide o nouă filă Waymo, vor dezvolta pe deplin industria robotaxi, a declarat Philip Koopman, profesor de inginerie informatică la Universitatea Carnegie Mellon, cu experiență în tehnologia vehiculelor autonome.
O încercare reușită în Austin pentru Tesla, a spus el, ar fi „sfârșitul începutului, nu începutul sfârșitului”.
Potrivit multor analiști din industrie, cea mai mare parte a valorii ridicate a acțiunilor Tesla se bazează acum pe capacitatea sa de a livra robotaxiuri și roboți umanoizi. Tesla este de departe cel mai valoros producător de automobile din lume.
Robotaxiurile impun o nouă legislație
Pe măsură ce se apropia data lansării robotaxiurilor Tesla, legislatorii din Texas au luat măsuri pentru a adopta norme privind vehiculele autonome. Guvernatorul republican al Texasului, Greg Abbott, a semnat vineri o lege care impune obținerea unei autorizații de stat pentru a opera vehicule autonome.
Legea, care intră în vigoare la 1 septembrie, semnalează că oficialii statali din ambele partide doresc ca industria vehiculelor fără șofer să procedeze cu prudență.
Tesla nu a răspuns solicitărilor de comentarii. Biroul guvernatorului a refuzat să comenteze.
Ce impune noua lege?
Legea atenuează poziția anti-reglementare anterioară a statului cu privire la vehiculele autonome. O lege din Texas din 2017 interzicea în mod specific orașelor să reglementeze mașinile autonome.
Noua lege impune operatorilor de vehicule autonome să obțină aprobarea Departamentului Vehiculelor Motorizate din Texas înainte de a circula pe străzile publice fără șofer uman. Aceasta conferă autorităților statale puterea de a revoca permisele operatorilor pe care îi consideră un pericol public.
Legea impune, de asemenea, firmelor să furnizeze informații despre modul în care echipele de intervenție rapidă pot gestiona vehiculele fără șofer în situații de urgență.
Cerințele legii privind permisele pentru „vehicule motorizate automatizate” nu sunt oneroase, dar impun firmelor să ateste că vehiculele lor pot funcționa în mod legal și în condiții de siguranță.
Aceasta definește un vehicul automatizat ca având cel puțin capacitatea de conducere autonomă de „nivel 4” conform unui standard recunoscut, ceea ce înseamnă că poate funcționa fără șofer uman în condiții specificate. Autonomia de nivel 5 este nivelul maxim și înseamnă că o mașină poate conduce singură oriunde, în orice condiții.
Conformitatea rămâne mult mai ușoară decât în unele state, în special California, care impune prezentarea datelor de testare a vehiculelor sub supravegherea statului.
Bryant Walker Smith, profesor de drept la Universitatea din Carolina de Sud, specializat în conducerea autonomă, a declarat că se pare că orice companie care îndeplinește cerințele minime de aplicare va obține un permis în Texas, dar îl poate și pierde dacă apar probleme.
„Permisele din California sunt greu de obținut și ușor de pierdut”, a spus el. „În Texas, permisul este ușor de obținut și ușor de pierdut”.
Articolul Tesla lansează robotaxiurile în Texas. Musk: „Culminarea unui deceniu de muncă asiduă” apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Tesla deschide o filă nouă, a lansat duminică, în Austin, Texas, un mic grup de taxiuri autonome care transportă pasageri.
Articolul Tesla lansează robotaxiurile în Texas. Musk: „Culminarea unui deceniu de muncă asiduă” apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax