
stirile imobiliare
Deși se credea până acum că roboții si computerele nu ne vor depăși niciodată, oamenii de știință sugerează într-un nou studiu că AI înțelege emoțiile mai bine decât oamenii, obținând scoruri mult mai mari decât o persoană obișnuită în alegerea răspunsului corect pentru a difuza diverse situații încărcate emoțional.
Desfășurarea studiului
Într-un nou studiu publicat pe 21 mai în revista Communications Psychology, oamenii de știință de la Universitatea din Geneva (UNIGE) și Universitatea din Berna (UniBE) au aplicat teste de inteligență emoțională utilizate pe scară largă (STEM, STEU, GEMOK-Blends, GECo Regulation și GECo Management) la modele lingvistice comune de mari dimensiuni (LLM), inclusiv ChatGPT-4, ChatGPT-o1, Gemini 1.5 Flash, Claude 3.5 Haiku, Copilot 365 și DeepSeek V3.
Ei au investigat două aspecte: în primul rând, compararea performanțelor AI și ale subiecților umani și, în al doilea rând, capacitatea de a crea noi întrebări de test care să respecte scopurile testelor de IE.
Prin studierea răspunsurilor umane validate din studiile anterioare, LLM-urile au selectat răspunsul „corect” în testele de inteligență emoțională în 81% din cazuri, pe baza opiniilor experților umani, comparativ cu 56% în cazul oamenilor.
Când ChatGPT a fost rugat să creeze noi întrebări de test, evaluatorii umani au spus că aceste eforturi s-au ridicat la nivelul testelor originale în ceea ce privește dificultatea echivalentă și au clarificat percepția că nu parafrazează întrebările originale. Corelația dintre testele generate de IA și cele originale a fost descrisă ca fiind „puternică”, cu un coeficient de corelație de 0.46 (unde 1.0 se referă la o corelație perfectă și 0 nu se referă la nicio corelație).
Concluzia generală a fost că IA este mai bună decât noi la „înțelegerea” emoțiilor, potrivit LiveScience.
Care este explicația, de fapt
„Merită menționat faptul că oamenii nu sunt întotdeauna de acord cu ceea ce simte altcineva, iar chiar și psihologii pot interpreta semnalele emoționale în mod diferit”, a spus Taimur Ijlal, expert în industria financiară și securitatea informațiilor. „Așadar, faptul că AI-ul „învinge” un om la un test de acest gen nu înseamnă neapărat că are o înțelegere mai profundă. Înseamnă doar că a dat mai des răspunsul așteptat din punct de vedere statistic”.
Abilitatea testată de studiu nu este inteligența emoțională, ci altceva, au adăugat ei. „Sistemele de AI sunt excelente la recunoașterea tiparelor, mai ales când indiciile emoționale urmează o structură recognoscibilă, cum ar fi expresiile faciale sau semnalele lingvistice”, a spus Nauman Jaffar, fondator și CEO al CliniScripts, un instrument de documentare bazat peAI creat pentru profesioniștii din domeniul sănătății mintale. „Dar a echivala asta cu o „înțelegere” mai profundă a emoțiilor umane riscă să exagereze ceea ce face de fapt AI”.
În general, majoritatea experților au considerat că afirmația potrivit căreia AI „înțelege” emoțiile mai bine decât oamenii este puțin exagerată.
Articolul Un nou studiu susține că AI „înțelege” emoțiile mai bine decât oamenii. Adevăr sau exagerare? apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Modelele comune de inteligență artificială au depășit performanțele oamenilor în ceea ce privește inteligența emoțională într-un studiu recent.
Articolul Un nou studiu susține că AI „înțelege” emoțiile mai bine decât oamenii. Adevăr sau exagerare? apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax