
stirile imobiliare
„Probabil că online dating a fost cel care a schimbat cel mai mult lucrurile în căutarea sufletului-pereche. Aduceți-vă aminte că între 2005 și 2012, o treime dintre cuplurile care s-au căsătorit în SUA s-au cunoscut pe internet. (…) Online dating, cu numărul uriaș de potențiali parteneri, poate să facă să pară o opțiune mai bună să stai în pijamale și să navighezi printre profiluri (…)”, scria comedianul american de stand-up Aziz Ansari în 2015, în cartea sa, „Dragostea modernă”.
În ultimii 10 ani, piața aplicațiilor de dating a recalibrat modul în care omul modern se raportează la viața sa sentimentală. Dragostea este acum parte a economiei digitale, iar aplicațiile de dating nu mai sunt despre inimi, ci despre algoritmi, inteligență artificială și profit.
Dragostea este o industrie de miliarde de dolari
Cu peste 370 de milioane de utilizatori activi la nivel global și cu profituri ce depășesc 5 miliarde de dolari anual, dragostea e o monedă de business între competitori acerbi – giganți tehnologici care nu se bat inimi, ci pe carduri.
Tinder, Bumble, Hinge, Badoo, OkCupid sau Happn sunt mai mult decât simple aplicații de dating. Ele construiesc adevărate ecosisteme sociale, dictează norme de comportament, dictează compatibilități.
Economie sau conexiune? Câteva cifre
Cine pierde și cine câștigă de aici?
Câștigă Match Group – gigantul care are în componență Tinder, Hinge și OkCupid – 3.2 mld de dolari numai anul trecut, cu un cash flow operațional de aproximativ 800 de milioane de dolari.
Tinder are 60 – 75 de milioane de utilizatori activi lunar și 9 – 10 milioane de abonați plătitori. În 2024, doar Tinder i-a adus companiei-mamă 1.94 mld de dolari, contribuind cu o creștere de 57% din veniturile totale ale grupului Match.
Hinge are 23 de milioane de utilizatori, din care 1.4 milioane sunt plătitori. Hinge a contribuit la Match Group cu 124 de milioane de dolari în 2024. De altfel, Hinge a explodat în profit, de la 8 milioane de dolari în 2018 la 284 de milioane în 2022.
Bumble e în declin, dar nu se predă
Câștigă Bumble și Badoo – 1 miliard de dolari, chiar dacă în declin de la începutul anului 2025, companie care a și dat afară 40% din angajați și care și-a declarat intenția de a investi în Inteligența Artificială.
Bumble, spre exemplu, are 4 milioane de utilizatori plătitori, iar în 2025 a raportat 244 – 249 de milioane de dolari în veniturile trimestriale, adică o scădere de 8% în venituri. Bumble se concentrează acum pe eficientizarea costurilor prin concedieri masive (30% din personal a fost dat afară) și investiție în AI.
Badoo – 460 de milioane de utilizatori înregistrați și un venit trimestrial de 65 de milioane de dolari în 2024.
Și mai câștigă și Grindr, care are 1.1 milioane de abonați plătitori și venituri de 341.7 milioane de dolari raportați în SUA plus 41.3 milioane raportați în Marea Britanie.
Asta doar ca să-i amintim pe cei mai mari jucători din piață!
Aplicațiile de dating învață în permanență să capitalizeze nevoia profund umană de conexiune. Cu o rată medie de conversie de 5-10% din utilizatori în abonați plătitori, miza lor este dublă: creșterea bazei de utilizatori și creșterea timpului petrecut în aplicație.
Planurile premium, boost-urile, opțiunile de vizibilitate și mesajele prioritare monetizează dorința de apropiere în venituri recurente.
Paradox sau realitate cinică?
Notăm aici un paradox sau poate doar o cinică realitate: ele nu intenționează să-și „elibereze” utilizatorul livrându-i o relație, ci să-l mențină prin promisiuni ce întrețin o iluzie.
De altfel, mulți utilizatori raportează frustrare, burnout și lipsa conexiunii autentice. Ei spun asta după ce au migrat ani de zile între aplicații și după experiențe eșuate, traduse prin dezabonări sau pauze lungi.
Asta se vede în profiturile Tinder, de pildă, care deși semnificative, sunt constante, nu mai cresc.
Piețele mature (Europa și SUA) sunt saturate, iar aplicațiile au înțeles asta, așa că se îndreaptă acum către nișe noi: LGBTQ+, religioase, culturale.
Viitorul lor depinde de inovație, personalizare și încredere.
În fond, la sfârșitul anului financiar, trebuie să iasă pe plus!
Articolul Swipe, profit, repeat! Cum au devenit aplicațiile de dating o industrie de miliarde apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Tinderologia – Știința monetizării iluziei. Câteva statistici și cifre reci
Articolul Swipe, profit, repeat! Cum au devenit aplicațiile de dating o industrie de miliarde apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax