
stirile imobiliare
„În ultimii ani, deși numărul de copii din zona preuniversitară a scăzut, numărul de norme didactice a crescut”, a explicat David într-o conferință de presă, joi.
Ministrul a descris situația actuală drept un „moment zero” pentru educație și cercetare.
Principalele anomalii identificate:
David a explicat că fragmentarea claselor prin stabilirea unor limite stricte pentru numărul minim și maxim de elevi per clasă a dus la creșterea artificială a numărului de norme. De asemenea, s-au fragmentat și școlile prin modificarea criteriilor pentru acordarea personalității juridice.
O altă problemă majoră este explozia degrevărilor de normă – reducerea orelor de interacțiune directă cu elevii, menținând însă salariul integral. „Degrevările din norma didactică au fost însoțite de plata cu ora”, a precizat ministrul.
Cel mai surprinzător aspect este că plata cu ora are o valoare mai mare decât ora din timpul normal de lucru pentru care profesorii sunt deja plătiți, „ceea ce nu este o situație tocmai ușor de explicat”, a admis David.
Ministrul a recunoscut că în ultimii ani sistemul a beneficiat de „o infuzie financiară foarte mare”, dar banii nu au fost direcționați către aspectele pozitive, ci „spre tot sistemul”, amplificând astfel anomaliile existente.
David și-a asumat implementarea măsurilor fiscal-bugetare din programul de guvernare, dar a anunțat că va respecta „principiul raționalității” și „principiul decenței” în reformele din educație.
Articolul Care sunt anomaliile din educație, în viziunea ministrului Educației, Daniel David apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Ministrul Educației Daniel David a identificat mai multe „anomalii” majore în sistemul educațional românesc, printre care creșterea numărului de norme didactice în condițiile în care numărul elevilor a scăzut.
Articolul Care sunt anomaliile din educație, în viziunea ministrului Educației, Daniel David apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax