
stirile imobiliare
Consiliul Național al Elevilor (CNE) susține că noile planuri-cadru pentru liceu aduc schimbări care nu răspund nevoilor elevilor. Documentele, aprobate pe 20 iunie de ministrul Educației, Daniel David, ar reduce considerabil numărul de ore opționale și ar fi fost adoptate fără o consultare clară cu elevii sau profesorii. CNE mai atrage atenția asupra lipsei unei strategii prin care profesorii să fie pregătiți să aplice noile modificări.
Aceste planuri-cadru stabilesc disciplinele obligatorii și opționale pentru fiecare clasă, împreună cu numărul minim și maxim de ore. Pe baza lor, școlile întocmesc orarele elevilor.
La începutul acestui an, în luna ianuarie, CNE a cerut includerea în reformă a unor materii precum educația sexuală, educația media și gândirea critică.
Elevii au transmis că este important „să învețe despre educația pentru sănătate reproductivă în mod obligatoriu”, solicitând și o actualizare transparentă a manualelor.
Organizația observă că, în comparație cu versiunea publicată în ianuarie, noile planuri limitează considerabil opționalele. Elevii vor ca minimum 30% din totalul orelor la clasele a XI-a și a XII-a să fie dedicate disciplinelor la alegere, „sau revenirea la varianta inițială din luna ianuarie”.
CNE semnalează și faptul că varianta finală a planurilor nu a fost discutată în mod real cu elevii.
Chiar dacă prima formă a fost în dezbatere publică, organizația consideră că forma aprobată „trebuia supusă unei noi dezbateri reale, transparente și participative”. Elevii afirmă că lipsa implicării directe a celor afectați scade din legitimitatea reformei.
Un alt aspect semnalat este reducerea orelor la limba română, limbile moderne, istorie și geografie. CNE cere ca astfel de modificări să fie însoțite de o restructurare a conținuturilor.
„Este necesar ca orice demers de reducere a numărului de ore să fie corelat cu o revizuire coerentă și profundă a curriculumului”, arată elevii.
În plus, elevii observă că lipsa unei strategii dedicate formării profesorilor va face ca planurile-cadru să nu poată fi folosite cu succes.
„Fără o planificare riguroasă și resurse dedicate formării profesorilor, riscul este ca aceste discipline să devină doar denumiri fără conținut real și valoare educațională”, avertizează CNE.
Ei spun că profesorii ar trebui pregătiți să aplice metode moderne și să devină „facilitatori ai învățării”, nu simpli transmițători de informație.
Citește AICI documentul complet, oficial, transmis și publicat de Consiliul Național al Elevilor.
Articolul Consiliul Național al Elevilor critică noile planuri-cadru: prea puține opționale, lipsă de consultare și strategie pentru profesori apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Consiliul Național al Elevilor critică noile planuri-cadru pentru liceu, deoarece reduc opționalele, au fost aprobate fără consultare reală și nu vin cu o strategie clară pentru formarea profesorilor.
Articolul Consiliul Național al Elevilor critică noile planuri-cadru: prea puține opționale, lipsă de consultare și strategie pentru profesori apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax