Nu exista un panaceu pentru solutionarea problemelor complexe pe care le intampina bransa de ferestre termoizolante din Romania. Este insa nevoie de asa ceva? Sau poate o abordare pragmatica si orientata spre profesionalizare ar rezolva majoritatea dificultatilor curente? In prezent, “batalia” producatorilor din domeniu se poarta exclusiv in planul preturilor, pe o piata in care cererea este dominata de acest criteriu primar si inferior de achizitie. Din pacate, obisnuinta respectiva a fost exportata pe pietele externe spre care companiile locale s-au orientat in anii de recesiune, astfel incat multi clienti straini, obisnuiti pana de curand cu un nivel ridicat al calitatii, au inceput sa reevalueze oferta si sa exercite, la randul lor, presiuni importante din acest punct de vedere. Aparent, companiile nu mai au niciun debuseu la momentul actual, fiind nevoite sa-si ajusteze marjele de profit si sa accepte o scadere a rentabilitatii. Aceasta concluzie este insa hazardata si poate fi demontata cu usurinta. Practic, exista inca resurse pentru dezvoltare, iar acestea sunt suficiente pentru a asigura o functionare optima a companiilor din domeniu. Vital este modul in care sunt gestionate respectivele elemente. Un prim pas obligatoriu ar fi asumarea de catre factorii de decizie din cadrul firmelor a … citeste mai mult
Source:: Agenda Constructiilor