
stirile imobiliare
Analiza a comparat 1.402 şcoli care au primit finanţare cu 1.255 de şcoli eligibile care nu au fost finanţate în prima rundă. Până la finalul anului şcolar 2022–2023, şcolile sprijinite prin PNRAS au înregistrat îmbunătăţiri vizibile: a crescut stabilitatea cadrelor didactice, rata de promovare a fost mai mare, iar participarea elevilor la Evaluarea Naţională s-a îmbunătăţit.
În schimb, şcolile nefinanţate au evoluat mai lent, fapt ce arată că lipsa sprijinului financiar poate menţine problemele deja existente.
„Comparativ cu şcolile care nu au beneficiat de finanţare, şcolile sprijinite prin PNRAS au înregistrat îmbunătăţiri mai consistente pe toţi indicatorii analizaţi, demonstrând importanţa continuării acestui tip de finanţare. Rezultatele sugerează că viitoarele intervenţii ar trebui să fie mai personalizate, având în vedere particularităţile fiecărei categorii de risc, şi mai concentrate pe şcolile cu risc ridicat, pentru a maximiza impactul asupra reducerii abandonului şcolar şi creşterii performanţei academice”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
Potrivit sursei citate, după doi ani de la implementarea programului, 634 de şcoli finanţate (adică 45% dintre cele 1.409 sprijinite) au trecut de la un nivel de risc ridicat la unul mediu sau scăzut. S-a depăşit, astfel, ţinta stabilită prin PNRR de a sprijini 625 de şcoli să obţină progrese clare.
Articolul Finanţarea prin PNRAS ajută şcolile să obţină rezultate mai bune, arată un studiu apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Un nou studiu arată că finanţarea şcolilor prin Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS) a avut un impact pozitiv asupra rezultatelor elevilor, mai ales în şcolile aflate în zone cu risc educaţional ridicat.
Articolul Finanţarea prin PNRAS ajută şcolile să obţină rezultate mai bune, arată un studiu apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax