Grupul Winmarkt, subsidiara romaneasca a grupului italian Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), care detine si administreaza 15 proprietati, 14 centre comerciale si o cladire de birouri, in 13 orase din tara, anunta rezultatele pentru 2016. Gradul de ocupare a crescut la 96.1%, cel mai mare din istoria managementului IGD.
REZULTATE 2016 – CIFRE CHEIE
• Venituri nete din chirii: 8,9 mil. euro (+3,1% comparativ cu 2015)
• EBITDA: 6,1 mil. euro (+3,5% comparativ cu 2015)
• Profitul Net al Grupului: 1,1 mil euro
• FFO: 5,6 mil euro (+4,8% comparativ cu 2015)
• Dividende platite: 2 mil euro
• Noi investitii: 2,5 mil euro
• Gradul de ocupare: 96,1% (in crestere fata de 94.4% in 2015)
• Trafic: 31,3 mil. vizitatori (+2,6% comparativ cu 2015)
Carlo Barban, CEO si Managing Director al Grupului Winmarkt, a comentat: „Principiile fundamentale puternice de business determina performanta financiara si economica. 2016 a fost inca un an de crestere pentru Winmarkt, o performanta operationala remarcabila, corelata cu un atent control al costurilor si al procesului de dezvoltare, ceea ce ne-a permis noua si actionarilor sa inregistram rezultate peste asteptari.
Contextul macroeconomic local favorabil din 2016 (PIB: 4,8% fata de anul precedent, consumul 8,9% fata de anul precedent), stimulat de masurile pozitive adoptate in ceea ce priveste taxele si nivelul salariului minim, precum si perspectiva anului 2017 (PIB 3,9%, consum 5,9% fata de anul precedent), ne permit sa ne ranforsam strategia. In 2017 ne propunem consolidarea portofoliului actual, pentru a fi pregatiti in fata oricarei schimbari a ambientului economic, astfel incat sa obtinem in mod sustinut o crestere profitabila a companiei si veniturilor si nu in ultimul rand analizarea oricaror oportunitati care pot aparea.”
PERFORMANTELE OPERATIVE
Performantele operative ale centrelor comerciale Winmarkt si-au continuat cresterea si pe parcursul anului 2016. Aceasta reusita am realizat-o promovand o oferta atractiva si moderna, un mix echilibrat de merchandising si, nu in ultimul rand, prin depasirea pragului de 31 de milioane de vizitatori la nivel de retea. Aceste rezultate vin ca urmare a investitiilor esentiale realizate de Winmarkt de-a lungul anilor si a politicii de imbunatatire constanta a mixului de chiriasi. Astazi, comparativ cu momentul achizitiei de catre IGD, centrele comerciale Winmarkt sunt complet schimbate, atat in interior cat si in exterior.
„Provocarile anului 2016 au fost acelea de a consolida mixul de chiriasi prin cresterea procentului de retaileri internationali cu contracte pe durate de timp de peste 5 ani. Pe de alta parte, ne-am concentrat pe aducerea in centrul orasului a unei oferte cat mai largi de servicii, pe care clientii nostri sa le poata accesa facil, una din realizarile importante fiind inaugurarea Hiperclinicii Medlife in cadrul centrului comercial Winmarkt din Ploiesti. 2016 a adus si confirmarea tendintei de crestere din ultimii ani, pe toate palierele, fie ca e vorba de venituri, grad de ocupare sau numar de vizitatori. Cel mai important, insa, a fost pentru noi intarirea relatiilor cu partenerii nostri care, pe baza rezultatelor inregistrate in centrele comerciale Winmarkt, au continuat extinderea in reteaua noastra, prin deschiderea de noi magazine, cum este cazul H&M la Ploiesti sau Pepco la Cluj si Piatra Neamt.” Marius Ionescu, Commercial Manager.
Despre Winmarkt:
Achizitonata in 2008 de compania italiana Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), Winmarkt este cea mai extinsa retea de centre comerciale din Romania. Winmarkt are in proprietate 14 centre comerciale si o cladire de birouri, situate la kilometrul 0 al fiecaruia dintre cele 13 orase: Alexandria, Bistrita, Braila, Buzau, Cluj-Napoca, Galati, Piatra Neamt, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Slatina, Tulcea, Turda si Vaslui.