
stirile imobiliare
Ministrul Educației, Daniel David, redeschide o temă socială sensibilă – salariile profesorilor. El spune că e de acord cu creșterea salariilor acestora, dar că acest lucru vine la pachet cu responsabilități, potrivit Edupedu, care citează podcastul Friendly Fire.
Daniel David admite că principala problemă pentru care profesoratul nu mai este atractiv pentru tinerii absolvenți sunt salariile extrem de mici.
„Salariile sunt foarte mici, birocrația este uriașă. Pentru un debutant, să ai sub salariul mediu pe economie […]. Eu nu pot să îi aduc în sistem pe cei mai buni absolvenți din universități […]. Cei mai buni absolvenți de fizică pleacă în companii. Cei mai buni absolvenți de fizică vor să facă cercetare, sunt angajați în industrie, nu vor să fie profesori de fizică. În câțiva ani o să avem probleme cu profesorii de fizică și de chimie”.
Ministrul Daniel David e conștient de presiunea birocrației și de faptul că, pe lângă competențele accumulate în timpul studiilor, aceștia trebuie să mai îndeplinească o mulțime de alte lucruri, care ies în afara pregătirii lor:
„Pe lângă faptul că ai această problemă legată de salariu, de la profesor te mai aștepți să fie și informatician, și contabil, și secretar, pentru că ei fac ei fac dosarele pentru burse sociale, nu le angajezi IT-ist în unitățile școlare”, a spus el.
El a insistat și pe ideea că plata profesorilor trebuie să respecte norma de 40 de ore muncite pe săptămână:
„Statutul profesorului, inclusiv prin salariu, trebuie schimbat, dar asta vine cu responsabilități noi. Asta înseamnă că vreau să stea mai mult în școală. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală, nu doar orele în care trebuie să predai. Dacă stai în școală, poți să creezi medii educaționale și interacțiunea cu copiii este alta. Aș vrea să se pregătească, sigur, unde sunt spații, în școală sau în bibliotecă, nu acasă”.
Potrivit lui David, performanța profesorului trebuie să primeze în calculul salariului:
„Dincolo de salariu minimal, eu am mai spus că, în funcție de diverși indicatori de performanță, să poată crește veniturile diferențiat pentru profesorii care au performanță. Eu prin performanță înțeleg și incluziune în zona asta de care vorbiți, adică să îl iei pe copil din abandon și să îl duci la nota cinci sau șase ca să nu rămână în afara școlii”.
„Deci și de incluziune și de progres, că l-ai luat de la nota șase și l-ai dus la opt, dar și de excelență, că ai avut nu știu câți olimpici. În funcție de acești indicatori, peste salariu minim, cei care-s dedicați, că nu o să o facă toți, vor putea să câștige mai mult. Și atunci poți să le ceri profesori lor lucruri. Dacă nu o faci, statul se face că îi plătește, iar ei lucrează cât pot lucra pentru acel salariu”, a completat Daniel David, preluat de Edupedu.ro.
Articolul Ministrul Educației, Daniel David, vrea ca profesorii să stea opt ore în școală apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
„Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală”
Articolul Ministrul Educației, Daniel David, vrea ca profesorii să stea opt ore în școală apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax