
stirile imobiliare
Temu și Shein își schimbă direcția. În timp ce președintele american, Donald Trump, începe să vadă roadele tarifelor impuse Chinei, platformele de vânzări online – cu cifrele în scădere abruptă – își caută refugiu în Europa. În Statele Unite, numărul utilizatorilor lunari ai Temu s-a înjumătățit între martie și iunie, ajungând la 41,4 milioane, în timp ce Shein a înregistrat o scădere mai moderată, de 12%.
În Europa, în schimb, Temu și-a crescut numărul de utilizatori cu 76% în Franța, 71% în Spania și 64% în Germania, comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Creșterea Shein este, la fel ca și scăderea, mai moderată. Platforma a înregistrat o creștere a utilizatorilor activi între 13% și 20% în Regatul Unit, Germania și Franța, potrivit datelor Sensor Tower preluate de Financial Times.
În Franța, situația ar putea totuși să se schimbe în următoarele luni, întrucât Senatul francez tocmai a aprobat controversata lege anti-Shein, care urmărește să reglementeze nu doar activitatea acestei platforme, ci și pe cea a altor mari jucători internaționali din moda ultra-rapidă, pentru a proteja companiile naționale. Principalele companii vizate de această legislație sunt Temu și Shein.
Temu și Shein ies din topul celor mai mari investitori în publicitate digitală
Temu își crește numărul de utilizatori cu 76% în Franța, 71% în Spania și 64% în Germania.
Scăderile înregistrate pe piața americană pot fi legate și de o reducere semnificativă a bugetelor de publicitate ale celor două companii. Cheltuielile publicitare ale Temu au scăzut cu 87% în ultimele trei luni, iar cele ale Shein cu 69%. Anul trecut, ambele se aflau în top 15 cei mai mari investitori în publicitate digitală din SUA, însă acum au ieșit din Top 60.
Temu, în mod special, se confruntă de luni bune cu presiuni din partea administrației americane. Grupul chinez PDD Holdings, compania-mamă a platformei, a raportat un profit net atribuit de 14.742 milioane de yuani (1.799 milioane de euro) la finalul primului trimestru din 2025, ceea ce reprezintă o scădere de 47% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Totuși, tensiunile ar putea începe să se diminueze, în urma acordului semnat recent între Statele Unite și China, care prevede o reducere semnificativă a tarifelor impuse inițial. Astfel, produsele chinezești importate în SUA vor fi taxate cu 55%, în timp ce cele exportate din SUA către China vor avea un tarif de 10%.
Articolul De ce nu mai vedem la fel de des reclame de la Temu și Shein. Vânzările giganților se prăbușesc în SUA, dar câștigă teren în Europa apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Politicile protecționiste ale lui Donald Trump au afectat puternic popularitatea giganților asiatici ai comerțului electronic, care pierd cotă de piață în Statele Unite. În schimb, aceștia înregistrează o creștere în Germania, Spania și Franța.
Articolul De ce nu mai vedem la fel de des reclame de la Temu și Shein. Vânzările giganților se prăbușesc în SUA, dar câștigă teren în Europa apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax