
stirile imobiliare
Grupul german Hella se pregăteşte să-și restrângă activitatea din România.
Furnizorul de tehnologie pentru industria auto își va închide centrul de dezvoltare software din Iaşi, la mai puţin de doi ani după ce a renunțat la filiala similară din Oradea.
Hella va păstra centrele din Timişoara, Lugoj, Arad şi Craiova, unde şansele de rentabilitate sunt mult mai mari datorită vechimii şi rezultatelor dovedite.
Decizia a fost anunţată intern luni, în cadrul unei şedinţe generale desfăşurate la sediul din Palas Campus Iaşi.
Măsura arată o retragere treptată a companiei din proiectele lansate recent în zona de cercetare și dezvoltare software și are ca efect imediat închiderea a 79 de locuri de muncă, începând cu 31 august 2025, potrivit informațiilor furnizate marți de Ziarul Financiar.
Cel mult cinci salarii compensatorii pentru disponibilizați
Centrul de dezvoltare software al Hella din Iași a fost deschis în decembrie 2022, cu scopul de a atrage specialişti IT din zona Moldovei şi de a consolida prezenţa grupului german în domeniul software pentru industria auto, într-un oraş considerat atractiv pentru companiile de tehnologie.
La Iași, activitatea Hella s-a concentrat pe crearea de tehnologii radar pentru maşinile autonome, iar echipa locală număra în jur de 100 de ingineri.
Angajații care vor fi disponibilizați urmează să primească un pachet de compensare de maximum cinci salarii, din care patru vor fi acoperite de conducerea locală şi încă unul oferit potrivit prevederilor Contractului Colectiv de Muncă.
Fiind deschis de numai câțiva ani, mulţi dintre angajaţii centrului din Iași nu beneficiază de bonusuri consistente de vechime, iar pachetul de plecare este considerat de unii dintre aceștia drept modest, raportat la experienţa şi specializările lor.
Fabrica din Lugoj a fost extinsă deja cu 3.000 de metri pătraţi
În decembrie 2024, Hella a închis şi centrul de cercetare din Oradea, deschis tot în anul 2022, pentru proiecte dedicate vehiculelor electrice, cum ar fi sisteme de management al bateriei şi convertoare de tensiune.
Atât Iaşiul, cât şi Oradea au reprezentat încercări ale Hella de a-şi extinde reţeaua de dezvoltare software în afara zonelor tradiţionale de operare.
Noile condiţii de piaţă, de la cererea scăzută de maşini electrice şi slaba revenire a vânzărilor auto în Europa, până la posibilele taxe vamale anunţate de SUA şi costurile crescute de producţie, au constrând grupul Forvia-Hella să îşi ajusteze planurile, renunţând la extinderea în centrele noi şi concentrându-se pe unităţile deja consolidate, unde investiţiile pot fi recuperate mai sigur.
Grupul Forvia, din care face parte și Hella, renunță la centrele mai noi de dezvoltare
Grupul Forvia, compania din care face parte și Hella, s-a format în urma fuziunii cu compania franceză Faurecia și ocupă locul şapte la nivel mondial ca furnizor auto.
Forvia îşi schimbă modul de organizare a activităţilor, inclusiv în România, renunţând la centrele mai noi de dezvoltare. Compania preferă să se concentreze pe unităţi care au vechime şi rezultate dovedite.
În reţeaua locală Hella, Timişoara, Lugoj, Arad şi Craiova rămân puncte cheie, unde se derulează atât activităţi de producţie, cât şi de inginerie aplicată.
Fabrica din Lugoj a fost extinsă cu 3.000 de metri pătraţi în urmă cu doi ani, iar Hella a lansat un nou proiect în Ghiroda, lângă Timişoara, pentru construcţia unei unităţi moderne, proiectate să funcţioneze pe bază de energie regenerabilă.
Articolul Furnizorul auto Hella își închide centrul din Iaşi și anunţă concedieri apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Compania este obligată să-și ajusteze activitatea pe piața românească din cauza cererii slabe de mașini electrice și a posibilelor taxe vamale anunțate de SUA
Articolul Furnizorul auto Hella își închide centrul din Iaşi și anunţă concedieri apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax