
stirile imobiliare
O înregistrare din cabina de pilotaj a dialogului dintre cei doi piloți ai zborului Air India care s-a prăbușit luna trecută susține opinia că pilotul căpitan a întrerupt alimentarea cu combustibil a motoarelor avionului, a declarat o sursă informată cu privire la evaluarea preliminară a probelor efectuată de oficialii americani.
Primul ofițer se afla la comanda avionului Boeing 787 și l-a întrebat pe căpitan de ce a mutat comutatoarele de combustibil într-o poziție care a privat motoarele de combustibil și i-a cerut să restabilească alimentarea cu combustibil, a declarat sursa pentru Reuters, sub condiția anonimatului, deoarece cazul este încă în curs de investigare.
Posibilă eroare umană în accidentul aviatic din India soldat cu 260 de morți
Evaluarea SUA nu este cuprinsă într-un document oficial, a declarat sursa, care a subliniat că rămâne în curs de investigare cauza accidentului din 12 iunie din Ahmedabad, India, în care au murit 260 de persoane.
Nu există nicio înregistrare video din cabina de pilotaj care să arate în mod definitiv care pilot a acționat comutatoarele, dar probele din conversație indică că acesta a fost căpitanul, potrivit evaluării preliminare.
The Wall Street Journal a raportat pentru prima dată miercuri informații similare despre cel mai grav accident aviatic din ultimul deceniu.
Biroul de investigare a accidentelor aeriene din India (AAIB), care conduce ancheta privind accidentul, a declarat joi într-un comunicat că „anumite secțiuni ale mass-media internaționale încearcă în mod repetat să tragă concluzii prin reportaje selective și neverificate”. Acesta a adăugat că ancheta este în curs și că este prea devreme pentru a trage concluzii definitive.
Majoritatea accidentelor aeriene sunt cauzate de mai mulți factori, iar conform normelor internaționale, raportul final trebuie prezentat în termen de un an de la producerea accidentului.
Comutatoarele de combustibil au fost oprite la o secundă după decolare, dar nu e clar cine le-a acționat
Un raport preliminar publicat sâmbătă de AAIB arată că unul dintre piloți a fost auzit pe înregistrarea din cabina de pilotaj întrebându-l pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, iar „celălalt pilot a răspuns că nu a făcut acest lucru”. Anchetatorii nu au identificat care dintre remarci au fost făcute de căpitanul Sumeet Sabharwal și care de copilotul Clive Kunder, care aveau o experiență totală de zbor de 15.638 ore și, respectiv, 3.403 ore.
Raportul preliminar al AAIB a arătat că comutatoarele de combustibil au trecut de la „funcționare” la „oprire” la o secundă distanță imediat după decolare, dar nu a precizat cum au fost acționate.
Aproape imediat după ce avionul a decolat, imaginile înregistrate de camerele de supraveghere au arătat că o sursă de energie de rezervă numită turbină cu aer dinamic a fost activată, indicând o pierdere de putere a motoarelor.
Avionul cu destinația Londra a început să piardă tracțiune și, după ce a atins o înălțime de 650 de picioare, a început să coboare.
Comutatoarele de combustibil pentru ambele motoare au fost readuse în poziția „pornit”, iar avionul a încercat automat să repornescă motoarele, se arată în raport. Însă avionul era prea jos și prea lent pentru a se putea redresa, a declarat pentru Reuters expertul în siguranță aeriană John Nance.
Avionul a lovit câțiva copaci și un coș de fum înainte de a se prăbuși într-o clădire din campusul unei facultăți de medicină din apropiere, se arată în raport, ucigând 19 persoane la sol și 241 din cele 242 aflate la bordul avionului 787.
Articolul Înregistrările din cabina de pilotaj a avionului Air India sugerează că pilotul a oprit alimentarea apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Pilotul avionului Air India a oprit alimentarea cu combustibil a motoarelor înainte de accident, sugerează înregistrările din cabina de pilotaj, potrivit unei surse citate de Reuters.
Articolul Înregistrările din cabina de pilotaj a avionului Air India sugerează că pilotul a oprit alimentarea apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax