
stirile imobiliare
În România există o structură care oferă soluții amiabile, rapide și echilibrate între consumatori și operatorii economici, chiar și atunci când legea nu oferă un răspuns clar.
Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL) din cadrul ANPC este un pilon esențial în protecția drepturilor consumatorilor, oferind sprijin concret, inclusiv în situații sensibile.
Într-un comunicat de presă, ANPC a oferit și un exemplu de intervenție a structurii.
”Recent, DSAL a intervenit în cazul unui refugiat care nu-și mai putea folosi telefonul mobil – singura legătură cu familia. A fost găsită o soluție rapidă, amiabilă, fără procese, fără birocrație”
Spre deosebire de alte state europene, România are doar 2 entități de tip SAL, în timp ce: Franța are 82, Italia – 53, Spania – 37, Bulgaria – 17, Ungaria – 21.
În acest context, DSAL este singura entitate din România cu competențe extinse, acoperind domenii precum: transporturi, jocuri de noroc, protecția datelor, litigiile bancare și multe altele. Conform unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție, competențele sale sunt recunoscute și consolidate.
ANPC atrage atenția că: „Orice reorganizare grăbită sau blocaj administrativ în activitatea DSAL poate avea consecințe grave: afectează protecția consumatorilor, încalcă angajamentele europene, pune în pericol procesul de aderare la OCDE. Existența și consolidarea DSAL este o necesitate pentru România europeană, o dovadă a respectului față de cetățeni și a alinierii la standardele internaționale” se arată în comunicatul ANPC.
Articolul Litigiile între consumatori și agenții economici, rezolvate fără procese apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC reprezintă un mecanism esențial pentru protecția consumatorilor din România, oferind soluții rapide și echilibrate.
Articolul Litigiile între consumatori și agenții economici, rezolvate fără procese apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax