
stirile imobiliare
Un raport al Pazei de Coastă a SUA, publicat marți și citat de independent.co.uk, subliniază că CEO-ul OceanGate „a ignorat complet” defecțiunile submersibilului Titan, înainte de călătoria fatală spre epava Titanicului.
Potrivit documentului, OceanGate avea practici de siguranță „profund defectuoase” și o cultură organizațională toxică, iar „neglijența” lui Rush a contribuit direct la moartea celor aflați la bord.
Dacă Rush ar fi supraviețuit, Paza de Coastă ar fi recomandat Departamentului de Justiție să ia măsuri penale separate, pentru că, „a identificat dovezi ale unei posibile infracțiuni penale”.
„A ignorat complet inspecții vitale”
Rush a ignorat complet detalii esențiale și alte măsuri de siguranță înaintea expediției sortite eșecului.
„Lipsa unui control independent și absența unor angajați OceanGate cu experiență în timpul operațiunilor Titan din 2023 i-au permis CEO-ului să ignore complet inspecțiile vitale, analizele de date și procedurile de întreținere preventivă, ceea ce a dus la un eveniment catastrofal”, se specifică în raport.
Potrivit documentului, sunt opt factori care au dus la implozia submersibilului:
Procesele de proiectare și testare ale OceanGate nu respectau „principiile inginerești fundamentale” necesare pentru operarea într-un mediu „prin excelență periculos”
OceanGate nu a analizat durata de viață a carcasei submersibilului
S-a bazat excesiv pe un sistem de monitorizare, fără să interpreteze corect datele livrate de acesta
OceanGate a continuat să folosească „Titan” chiar și după incidente care i-au compromis integritatea carcasei, dar și a altor componente esențiale
Construcția din fibră de carbon au generat robleme care i-au slăbit integritatea structurală generală
OceanGate nu a investigat problemele apărute de la scufundările anterioare, care au contribuit la slăbirea carcasei
Mediul de lucru toxic – concedierea angajaților de rang înalt sau amenințarea constantă cu concedierea – i-a împiedicat pe angajați să semnaleze problemele de siguranță
Nu a existat întreținere preventivă, carcasa nu a fost suficient îngrijită în extrasezon
Proceduri de siguranță luate în derâdere
În raport se menționează și că procedurile de siguranță scriptice diferă semnificativ de cele practice, reale.
Documentul mai semnalează faptul că un avertizor de integritate a semnalat, în 2018, problemele de siguranță ale submersibilului, dar CEO-ul OceanGate a decis să le ignore, trimițând alți patru oameni la moarte, în afară de sine.
Pe lângă CEO-ul Stockton Rush, la tragedia din iunie 2023 și-au mai pierdut viața exploratorul francez și expert Titanic Paul Henri Nargeolet, omul de afaceri britanic Hamish Harding , omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood și fiul său, Suleman.
Articolul Ultimele date din raportul OceanGate: „A ignorat principii inginerești fundamentale și alte măsuri de siguranță esențiale” apare prima dată în Mediafax.
Mediafax
Documentul identifică dovezi ale unei „posibile infracțiuni penale”
Articolul Ultimele date din raportul OceanGate: „A ignorat principii inginerești fundamentale și alte măsuri de siguranță esențiale” apare prima dată în Mediafax.Read MoreMediafax